Aşağıda sıralanan özelliklerden hangi özellik melekler için söz konusu olamaz?
Melekler “Allah tarafından yaratılan, çeşitli şe- killerde görünebilen, zor işlere güç yetirme özelliğine sahip, ancak iyi nitelikte işler yapabilen, erkeklik ve dişilik vasıfları bulunmayan ve Allah’a itaatten ayrıl- mayan nurani varlıkların adıdır.
Temel anlam olarak dinin; itaat, ceza, mükâfat, örf, adet, hüküm, tutulan yol ve usul kelimeleriyle karşılandığı ifade edilir. Güzel ahlak ise ilim ve edep öğrenmekle elde edilen iyi huylardır.
Allah’ın sonradan olan yaratıklara benzememesidir. Allah statü olarak yaratılmışlık özelliği taşıyan her şeyden uzaktır. “Hiçbir şey onun benzeri değildir” (eş-Şûrâ 42/11).
Yukarıdaki paragrafta tenzihi sıfatlardan hangisi açıklanmaktadır?
Muhâlefetün li’l-havâdis: Allah’ın sonradan olan yaratıklara benzememesidir. Allah statü olarak yaratılmışlık özelliği taşıyan her şeyden uzaktır. “Hiçbir şey onun benzeri değildir” (eş-Şûrâ 42/11). Doğru yanıt D'dır.
İslamiyet’te din kelimesinin, “tevhid kavramından bir dine mensup olan insan topluluğu (ümmet)” anlamında kullanılması ilk defa ne zamandır?
İslam’ın Medine döneminde din anlam olarak, tevhid kavramından bir dine mensup olan insan topluluğuna (ümmet) geçmiştir. Doğru cevap D’dir.
Özellikle Ebû Hanîfe ve İmam Mâtüridî mukallidin imanının geçerli olduğuna hükmetmiştir. Eş’ariyye mezhebi de onların bu görüşüne katılmaktadır. Ancak bu iki mezhebe göre de mukallit, araştırmayı terk etmesinden dolayı sorumlu görülmektedir. Bu konuda en çok direten ise Mu’tezile mezhebi olup onlar, mukallidin imanını geçerli görmemiş hatta müminin, aklını kullanmak suretiyle iman esaslarını başkaları karşısında savunabilecek bir konumda olmasını istemişlerdir.
Aşağıdakilerden hangisi ibadet kavramı için söylenebilecek en uygun ifadedir?
İbadetler Allah Teâlâ tarafından farz kılınır, Hz. Peygamber’in gösterdiği gibi yapılır. Doğru cevap C'dir.
Varlıkları zorunlu ve zorunsuz varlıklar olmak üzere ikiye ayıran ve Aristo’da da rastlanan delile ne ad verilir?
İmkan delili daha çok İslam filozofları tarafından kullanılmıştır. Varlıkları Vacib (zorunlu) veya Mümkün (zorunsuz) olmak üzere ikiye ayırmaktadır.
“Kur’an’ı biz indirdik. Onun koruyucuları da, şübhesiz ki, biziz” ayeti hangi surede geçmektedir?
Soru kökünde verilen ayet’i kerime “Hicr” suresinde yer almaktadır.
Kur’ân Cehennemin işleri ile görevli meleklerin bulunduğunu belirttikten sonra onların sayısının “kaç adet olduğunu bildirmektedir?
Kur’ân Cehennemin işleri ile görevli meleklerin bulunduğunu belirttikten sonra onların sayısının “on dokuz” olduğunu bildirmektedir. Doğru cevap A seçeneğidir.
Kur’an’da adı ya da vazifesi belirtilen meleklerden en önde gelenleri “dört büyük melek” olarak da zikredilen; Cebrâil, Mikâil, Azrâil ve İsrâfil’dir. Azrail ve İsrafil'in Kur'an'da direk adı geçmemektedir. Hafaza, kiramen katibin, münker-nekir Kur’an’da yer alır fakat 4 büyük melek olarak adlandırılmazlar. Doğru cevap D'dir.
Aşağıdaki ilimlerden hangisi muamelat esaslarıyla ilgilenir?
İslâm dininin sadece inanç esasları değil aynı zamanda davranışlarla yani amelleilgili hükümleri de vardır. Muamelat esasları denilen bu hükümler daha çok fıkıhilmini ilgilendirir. Doğru cevap A'dır.
Meleklerin özellikleri hakkında aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Doğru cevap E şıkkıdır. “Onlar(Melekler), üstlerindeki Rablerinden korkarlar ve kendilerine ne emrolunursa onu yaparlar” (en-Nahl 16/50).
“Yaratmayı ilkin başlatan da tekrar eden de O’dur. Bu iş O’na pek kolaydır”
Yukarıdaki ayet Allah'ın hangi tür sıfatına işaret etmektedir?
Fiilî sıfatlarına işaret etmektedir. Kainatta gerçekleşen her fiil, Allah’ın onu bilmesi, dilemesi ve kudretiyle yaratmasının bir sonucudur.
Varlıkları vacib ve mümkün varlıklar olmak üzere ikiye ayıran delil aşağıdakilerden hangisidir?
Varlıkları vacib -yani zorunlu- ve mümkün -yani zorunsuz- varlıklar olmak üzere ikiye ayıran delil imkân delilidir. Âlimlere göre zorunlu varlık varlığı kendinden olan ve varolmak için bir başkasına muhtaç olmayan varlıktır. Bu özellik sadece Allah’ta mevcuttur. Mümkün varlık ise kendi kendisini varedici güce sahip olmayan ve varolmak için bir başkasına ihtiyaç duyan varlıktır. Doğru cevap D’dir.
1 - İlim
2 - Kudret
3 - Beka
Yukarıdakilerden hangisi veya hangileri Allah'ın sübûtî sıfatlarına dahildir?
Beka Allah'ın selbî/tenzihî sıfatlarına dahildir. İlim ve kudret ise Allah'ın sübûtî sıfatlarına dahildir.
1 - El-Evvel
2 - El-Hakem
3 - El-Kuddüs
4 - El-Bârî
5 - Es-Samed
Yukarılardan hangileri Allah'ın zati isimleri arasındadır?
Zati isimler; mutlak manada Allah’in zatini ilgilendiren isimlerdir. Dolayısıyla El-Evvel, El-Kuddüs ve Es-Samed Allah'ın zati isimleri arasında yer alır.
B seçeneği melekleri ya insan ya da cinlerden ayıran özelliklerinden biridir. C, D ve E seçeneğindeki bilgiler meleklerin özelliklerinden değil, insan ve cinlere ait birer özelliktirler. A seçeneğinde verilen özellik ise meleklerin, insan ve cinlerle olan ortak özelliğidir. Çünkü melekler, diğer varlıklar gibi gaybı bilmezler, gaybı sadece Allah bilir.