Arapçada birinci şahıs aşağıdakilerden hangisiyle ifade edilmektedir?
Arapçada üçüncü şahıs eriller gâib, üçüncü şahıs dişiller gâibe,İkinci şahıs eriller muhâtab, ikinci şahıs dişiller muhâtaba,Birinci şahıs ise mutekellim olarak isimlendirilmektedir.
Hangisi nâkıs-ı vâvi'ye örnektir?
Nâkıs Fiil: Son harfi, yani lâmu’l-fi‘l’i illetli olan fiillere nâkıs fiiller denir. Nâkıs fiiller, elif-i memdûde veya elif-i maksûre olarak görünen bu illetli harfin aslının vav ya da ye oluşuna göre ikiye ayrılır. Sonda bulunan illetli harfin aslı vâv ise nâkıs-ı vâvî, ye ise nâkıs-ı yâ’î adı verilir. Buna göre دَعا örneği nâkıs-ı vâvîdir.
Arapça birinci tekil şahıs zamirinin yazılışı hangisinde doğru verilmiştir?
Arapça birinci tekil şahıs zamirinin yazılışı أَنا (enâ-ene)'dir.
Aşağıda verilen alt başlık- ana başlık eşleşmelerinden hangisi doğrudur?
Arapçada isimle başlayan cümleye isim cümlesi denir. İsim cümlesi iki ögeden oluşur. 1) Mubteda 2) Haber Mubteda: İsim cümlesinin öznesinin adıdır. Daima merfûdur. Çoğunlukla belirlidir. Cümleye genellikle bu öge ile başlanır. Haber: Cümlenin yüklemi olan ögedir. Daima merfûdur. Genellikle mubtedadan sonra gelir. Tek bir kelime olduğunda çoğunlukla belirsizdir.
Haber olan sözcük mubtedaya tekillik, ikillik, çoğulluk bakımından (sayıca) uyduğu gibi, erillik dişillik yani cinsiyet yönüyle de uyar.
Mubteda her zaman merfû olduğu için, mubteda olan bir ismin yerini tutacak zamir de doğal olarak ayrık özne zamiri, yani merfû munfasıl bir zamir olacaktır.
İfadesinin analiziyle ilgili aşağıda verilenlerden hangisi/hangileri doğrudur?
I. Mâzî fiil, 3. tekil şahıs, eril.
II. Özne (fâ‘il), merfû, ref alâmeti elif, çünkü ikil.
III. Nesne (mef‘ûl), mansûb, nasb alâmeti sondaki fetha.
I. ve III. maddelerde verilenler doğru ancak II. maddede verilen "Özne (fâ‘il), merfû, ref alâmeti elif, çünkü ikil." ifadesi cümlesi için doğru değil, çünkü bu cümlede özne (fâ‘il), merfû, ref alâmeti sondaki damme.
Doğru yanıt E'dir.
Yukarıda verilen iki sözcük arasındaki fark nedir?
Bir kelimeyi dişil yapmak için sonuna- te eklenir. ikinci kelimede fazladan bir -te harfi vardır.
Yukarıda verilen cümlelerin anlamlı bir dialog oluşturacak şekilde sıralanmış hali hangi şıkta verilmiştir?
Aşağıda verilen bitişik nesne zamirlerinin anlamlarıyla eşleşmesi doğru olarak hangi şıkta verilmiştir?
Arapçada yer bildiren zarflar genellikle isim tamlamasının tamlanan kısmını oluştururlar ve tamlayanları olan isimler, hep kendilerinden sonra gelir ve daima "mecrûr" olurlar. Yer zarflarının son harfleri, bazı özel durumlar hariç, daima fetha ile harekelidir. Bunlar, genellikle “nerede” sorusuna cevap olan sözcüklerdir.
Merfu ve Munfasıl zamirler ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
Arapçada kişi zamirlerinin sayısı Türkçedekinden farklı olarak 14’tür. Bu farklılık, Arapçada eril-dişil ayırımı olmasından ve ayrıca iki kişiye özgü ikil zamirinin bulunmasından kaynaklanır. Diğer yandan Arapçada tüm sözcükler yapıları bakımından eril ve dişil olarak ayrılırlar. Eril için Arapçada muzekker muennes için dişil ifadesi kullanılır. Sonu dişil te’si ile biten bütün sözcükler dişil kabul edilir
"Arapçada fiille başlayan cümleye fiil cümlesi denir. Bir fiil cümlesinde cümleyi oluşturan temel ögelerin sıralanış biçimi şu şekildedir: Fiil + Fâ‘il (Özne) + Mef‘ûl (Nesne)."
Bu bilgiye göre aşağıdaki sözcüklerin doğru sıralanışı hangi seçenekte verilmiştir?
I.
II.
III.
Doğru yanıt A'dır.
Bitişik özne zamirleri mâzî ve muzâri fiile bitişen ve fâ‘il yerinde kullanılan zamirlerdir.
Aşağıdakilerden hangisi Muzâri fiile bitişen özne zamirinin mufred gaibe formudur?
Muzâri fiile bitişen özne zamirinin mufred gaibe formu yani tekil dişil formu A seçeneğinde doğru olarak verilmiştir.
Hangisi muzâraat harflerinden biri değildir?
Mâzî bir fiili şimdiki zamana çevrirken fiilin başına bazı şahıslarda ye, bazılarında ise te, elif ve nun gibi harfler getirilir. “ي, ت, أ, ن “ َ den oluşan bu harflerin tümüne muzâraat harfleri adı verilir.
"أخذَ الطالبُ الكتابَ من المعلماتِ"
Yukarıda verilen cümlede mef'ul aşağıdakilerden hangisidir?
أخذ: Mâzî fiil, 3. tekil şahıs, eril.
الطالبُ : Özne (fâ‘il), merfû, ref alâmeti sondaki damme.الكتابَ : Nesne (mef‘ûl), mansûb, nasb alâmeti sondaki fetha.من : Harf-i cerّالمعلماتِ: Mecrûr, cer alâmeti sondaki kesra, çünkü düzenli dişil çoğul.
Cümlenin doğru karşılığı Öğrenci, kadın öğretmenlere bir mektup yazdı şeklindedir. bu cümlede kadın öğretmenler düzenli dişil çoğuldur.
هُوَ عِرَاقِي ifadesindeki aidiyet neyle verilmiştir?
Ülke başına مِنْ veya ülke sonuna nisbet yâ’sı (yâ’un-nisbe) eklenerek aidiyet anlamı elde edilir.