Aşağıdakilerden hangisi bireysel farklılıkları oluşturan çevresel faktörlere örnek teşkil etmektedir?
Bireysel farklılıkların başka bir kısmı da çevresel etkilerle oluşur. Aynı yaşlarda ve birbirine yakın gelişimsel özelliklere sahip oldukları halde birbirinden farklı çevrelerde yaşayan insanlar, bulundukları yerin şartlarından etkilenirler. Dinî ve kültürel farklılıklar, iklim koşulları, toplumsal yapı ve sosyal hayat, gelenek ve görenekler ve daha pek çok şey, çevresel etkiler kapsamında sayılabilecek hususlardır.
Aşağıdaki kitap-yazar eşleşmelerinden hangisi yanlıştır?
Yunus Emre’nin Divânı, Hoca Ahmed Yesevî nin Divân-ı Hikmet’i, Edib Ahmed Yüknekî’nin Atabetü’l-Hakâyık’ı, Mevlanâ’nın Mesnevî’si, Kaşgarlı Mahmud’ un Divân-ı Lügati’t-Türk ü eserleridir.
Aşağıdakilerden hangisi yetişkinlik dönemi din eğitiminin ilkeri arasında yer almaz?
Yetişkinlik dönemi din eğitiminin ilkeri:
Yetişkinlerin değer ve anlam duyguları beslenmelidir.
Problem merkezli bir öğretim tarzı benimsenmelidir
Dini konular, soyut bir anlatım tarzında sunulmak yerine örnekler, hikayelerle daha somut bir hale getirilmelidir.
Öğretim zamanı ve süresi konusunda esnek davranılmalıdır.
Yetişkinlerin dinî etkinliklere katılımları teşvik edilerek, özellikle ileri yaşlarda toplumsal ilişkileri canlı tutulmaya çalışılmalıdır.
Aşağıdakilerden hangisi İslama göre iyi insanın özelliklerindendir?
İslama göre iyi insanın bazı özellikleri şöyledir: · Elinden ve dilinden kimseye zarar gelmez. · Düşenin dostudur. · Gerektiğinde başkalarını kendisine tercih eder. · Küçüklerin de büyüklerin de hakkını korur. · İyi ve güzel olanın yanında, kötü olanın da karşısındadır. · Sadece iyilik ve güzellikte yardımlaşır. · Başkaları tarafından kendisine hak olarak bir şey verilse bile, vicdanındabunun tekrar hesabını yapar.. · Kendisi için istediğini başkaları için de ister. · Allah’tan korkar, kuldan utanır.
Din eğitimcileri ve din hizmeti sunanların ilkelerinden biri seçeneklerden hangisi olamaz?
Din eğitimcileri ve din hizmeti sunanlar için şu ilkeleri belirlemek mümkündür: Hiçbir zaman ümitsizliğe kapılmamalı. Hidayetin, Allah’ın elinde olduğunu bilmeli. Karamsar olmadan, iyi niyet, hoşgörü ve sabırla görevlerine odaklanmalı. Yaptıklarının karşılığını, sadece Allah Teâlâ’dan beklemelidirler.
İslam dininin geldiği dönemde eğitim düzeyi olarak en gelişmiş bölge aşağıdakilerden hangisidir?
Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri din eğitimcisi için doğrudur?
Din eğitimcileri ve din hizmeti sunanlar için şu ilkeleri belirlemek mümkündür: · Hiçbir zaman ümitsizliğe kapılmamalı, · Hidâyetin, Allah’ın elinde olduğunu bilmeli, · Karamsar olmadan, iyi niyet, hoşgörü ve sabırla görevlerine odaklanmalı, · Yaptıklarının karşılığını, sadece Allah Teâlâ’dan beklemelidirler.
Divan-ı Hikmet kimin eseridir?
Divan-ı Hikmet Hoca Ahmed Yesevi’nin eseridir.
Aşağıdaki yaklaşımlardan hangisi dinin olgusal temelde araştırılıp analiz edilmelidir görüşünü savunmaktadır?
Fenomenolojik yaklaşıma göre, din olgusal temelde araştırılıp analiz edilmelidir.
İslâm öncesi Arap toplumunda özellikle şiir ve hitabet gelişmiştir. Aşağıdakilerden hangisi bu alanda en önde gelen eserlerdendir?
İslâm öncesi Arap toplumunda özellikle şiir ve hitabet gelişmiştir. Bunlar arasında en önde gelen örnekler Muallakât-ı Seb’a adıyla bilinir. Şiirlerde mertlik, cesaret, cömertlik ve şeref temalarına yer verilmesi, tıpkı Allah inancında olduğu gibi, birtakım inanç esasları ile erdemlerin de cahiliye toplumunda tamamen yok olmadığını gösterir.
I. Ruh
II. Kıyametin kopuş vakti
III. Öldükten sonra dirilme meselesi
Yukarıdakilerden hangileri Peygamberlere sorulan sorulardandır?
Varoluşla ilgili sorulara en tatmin edici cevabı din vermiştir. Birkaç örnekverecek olursak, bütün peygamberlere sorulan sorular, • Ruh • Kıyametin kopuş vakti • Öldükten sonra dirilme meselesi olmuştur.
Aşağıdakilerden hangisi İslama göre iyi insanın özelliklerindendir?
İslama göre iyi insanın bazı özellikleri şöyledir: · Elinden ve dilinden kimseye zarar gelmez. · Düşenin dostudur. · Gerektiğinde başkalarını kendisine tercih eder. · Küçüklerin de büyüklerin de hakkını korur. · İyi ve güzel olanın yanında, kötü olanın da karşısındadır. · Sadece iyilik ve güzellikte yardımlaşır. · Başkaları tarafından kendisine hak olarak bir şey verilse bile, vicdanındabunun tekrar hesabını yapar.. · Kendisi için istediğini başkaları için de ister. · Allah’tan korkar, kuldan utanır.
Laiklik hangi anlama gelmektedir?
Toplumsal düzenlemede dinin referans alınmamasına laiklik denir.
Aşağıdakilerden hangisi sözlü irşad araçlarından biridir?
Vaaz sözlü irşad araçlarından bir tanesidir.
İslâm dini kültürümüzü ve medeniyetimizi derinden etkilemiştir. Aşağıdakilerden hangisi etkilenen alanlardan değildir?
İslâm dini kültürümüzü ve medeniyetimizi derinden etkilemiştir. Mimarimizden musikîye, dilimize, edebiyatımıza, sosyal ilişkilerimize, örf ve adetlerimize kadar, her alanda bunu görmekteyiz.
“bir konu üzerinde karşılıklı görüş bildirme, doğru bir karar oluşturmak için görüş alış-verişinde bulunmak” hangi anlama gelmektedir?
Müşavere :bir konu üzerinde karşılıklı görüş bildirme, doğru bir karar oluşturmak için görüş alış-verişinde bulunmaktır
“Sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarmak için kuluna açık açık ayetler indiren O’dur. Şüphesiz Allah size karşı çok şefkatli, çok merhametlidir.”(Hadid 57/9) verilen ayet hangi eğitimde hangi ilkenin gerekliliğini destekler niteliktedir?
Allah Teâlâ, ilahî kitapları insanlar düşünüp öğüt alsınlar diye göndermiştir. Kur’an’ın gönderiliş sebebi olarak da, insanları karanlıklardan aydınlığa çıkarmak, dalaletten hidayete ulaştırmak ve doğru yola iletmek olduğu belirtilir. Peygamberlerin gönderilişlerinin de aynı amaca yönelik olduğu görülür.
Aşağıdakilerden hangisi anlatım yönteminin olumsuz özelliklerinden birisidir?
Sözlü anlatıma dayalı birçok dersin, özellikle sosyal derslerin öğretiminde sıkça kullanılan ve neredeyse insanlık tarihi kadar eski bir yöntemdir. Genel olarak, konuları bir sıraya ve düzene göre anlatma ve açıklama metodu olarak bilinir. Takrir ve düz anlatım adlarıyla da anılan bu yöntem, sadece okullarda değil, toplumsal etkinliklerin büyük bir bölümünde vazgeçilmez konuşma ve öğretim yolu olarak kabul görmüş, geçmişte yüksek bir mevkie sahip olmuştur. Eğitimcilerin çoğu, bu metodun olabildiğince az kullanılmasından yanadırlar. Hatta, öğrenciyi pasifleştirdiği, insanı adeta bilgileri emen bir sünger konumunda gördüğü, çoğu zaman öğrencilere soru sorma ve düşüncelerini açıklama fırsatı vermediği için, anlatım yönteminin en etkisiz yöntemlerden biri olduğunu ifade edenler de olmuştur.
Bir kısım Filozoflara göre insan neyin ürünüdür?
Bireysel farklılıkların başka bir kısmı da çevresel etkilerle oluşur. Aynı yaşlarda ve birbirine yakın gelişimsel özelliklere sahip oldukları halde birbirinden farklı çevrelerde yaşayan insanlar, bulundukları yerin şartlarından etkilenirler. Dini^ ve kültürel farklılıklar, iklim koşulları, toplumsal yapı ve sosyal hayat, gelenek ve görenekler ve daha pek çok şey, çevresel etkiler kapsamında sayılabilecek hususlardır. Birey, içinde yaşadığı çevrenin bu şartlarından zamanla etkilenir. Bir kısım filozofların, “insan çevrenin ürünüdür” şeklindeki tanımlamaları, çevrenin birey üzerindeki etkisini ortaya koyan güzel bir ifade biçimidir. C¸evresel faktörlerin birey üzerindeki etkisi, bizi, farklı çevrelerin farklı özelliklere sahip bireyler ortaya çıkaracağı sonucuna götürür.
Aşağıdakilerden hangisi eğitim kavramının kelime anlamlarından biri değildir?
Eğitim kavramı, Batı kaynaklarında “education” kelimesiyle ifade edilmektedir. Kelimenin Latince kökü “educare”dir. Bu, “yetiştirmek, yönetmek, yönlendirmek ve potansiyelleri ortaya çıkarmak” anlamına gelir.