Hassa Mimarları Ocağı’nda da mimarbaşıdan sonra gelen en büyük rütbe nedir?
Hassa Mimarları Ocağı’nda da mimarbaşıdan sonra gelen en büyük rütbe su nâzırlığıdır.
.Osmanlıda saray sanatkarları topluluğuna ne ad verilir?
Cevabınız yanlış ise“Nakkaşhaneler” konusunu okuyunuz.
Osmanlı mimarisinde özellikle kemer, kubbe ve minare yapımında, zemin kaplamasında, çatı ve kubbe örtüsü olarak kiremit şeklinde ve su künklerininyapımında kullanılmış olan malzeme aşağıdakilerden hangisidir?
Osmanlı mimarisinde özellikle kemer, kubbe ve minare yapımında, zeminkaplamasında, çatı ve kubbe örtüsü olarak kiremit şeklinde ve su künklerininyapımında kullanılmış olan malzeme tuğladır. Doğru cevap D'dir.
Sulu altınla gölge verilip koyu altınla tahrirlenen bezeme üslûbudur. Zengin çeşitleri vardır. Halkârîye daha zengin ve gösterişli bir hava vermek için farklı renkte altın kullanılır.
Osmanlı Mimarisinde Mimar Sinan Dönemi hangi tarihler arasını kapsar?
Soru hatırlama sorusu olup,metni okumak yeterlidir.
Emevîler’in son, Abbâsîler’in ilk zamanlarında I ve II. yüzyılda yuvarlak (müstedîr) sayıları yirmi dördü bulan kalem kalınlığına, kâğıt boyutuna göre isimlendirilen yazı karakterleri doğmuştur. Bunlara verilen isim aşağıdakilerden hangisidir?
Emevîler’in son, Abbâsîler’in ilk zamanlarında I ve II. yüzyılda yuvarlak(müstedîr) sayıları yirmi dördü bulan kalem kalınlığına, kâğıt boyutuna göreisimlendirilen yazı karakterleri doğmuştur. Bu nedenle bunlara mevzun veaslî hatlar denilmiştir. Doğru cevap "b" şıkkıdır.
Aşağıda verilen hangi devletin mimarisi, Türk-İslam mimarisi içinde değerlendirilmez?
Emeviler, erken İslam sanatı içinde incelenmektedir.
Aşağıdakilerden hangisi Osmanlı kültüründe tasavvuf ahlakının verildiği yerdir?
Tekkelerde tasavvuf ahlakı safiyeti içinde gençler sanat eğitimi yanında kendilerine ve topluma zararlı duygu ve düşüncelerden arındırılırlardı.
I. Din ve inanç sistemi
II. Tehlikelerden korunma istemi
III. Zevk ve hayat anlayışları
IV. Sanat anlayışları
Yukarıda verilenlerden hangileri sanatın doğuşunda, sanat eseri ortaya koyulmasında ve sanat eserlerinin üsluplarında belirleyici bir etken olmuştur?
Sanatın doğuşunda din ve inançlar kadar milletlerin sanat, zevk ve hayat anlayışları da sanat eserlerin ortaya konmasında ve üslup kazanmasında belirleyici bir etken olmuştur. II. maddede verilen tehlikelerden korunma istemi sonucunda ise insanlar kale ve sur gibi korunaklı savunma sistemleri inşa etmişlerdir. Bu faaliyet de sanat ve zevk anlayışları içinde yapılsa bile din ve inanç sistemi ile alakalı değildir. Doğru cevap E'dir.
Estetik kurallara bağlı kalarak ölçülü ve güzel yazı yazma sanatına aşağıdaki isimlerden hangisi verilir?
Estetik kurallara bağlı kalarak ölçülü ve güzel yazı yazma sanatına 'Hüsn-i hat' adı verilir. Doğru cevap E'dir.
Aşağıdakilerden hangisi, sanatın sözlük anlamlarından biri değildir?
İnsanlık düşünce tarihi boyunca sevgi gibi izâfî bazı kavramların tam ve mutlak mânâda tanımları yapılamamıştır. Sevgi, başta psikoloji, felsefe, edebiyat, tıp gibi birçok bilimin ilgi alanına girmektedir. Söz konusu bilimler, “sevgi”yi kendi bakış açılarına göre tanımlamaya çalışmışlardır. Tasavvufî açıdan sevgi; “Bir şeye tabiatın, nefsin meyletmesidir” diye tarif edilmiştir.
Sözlükte “el alışkanlığı ile yapılan iş, ustalık; hünerle yapmak, eser yaratmak” gibi anlamları yanında sanat, insan ruhuna has duygu ve düşünceleri gören ve dinleyende derin bir zevk ve hayranlık uyandıracak biçimde ortaya konma konusundaki hayal gücü, çaba ve yaratıcılığının ifadesi olarak açıklanmıştır.
Mimarlık, heykel, resim gibi görsel sanatlara ne ad verilir?
Mimarlık, heykel, resim gibi görsel sanatlara plastik sanatlar adı verilir. Doğru cevap A'dır.
Mimarlık, resim, heykel gibi görsel sanatlar (plastik) sanat kapsamı içine alınarak sınıflandırılmıştır.
Aşağıdakilerden hangisi sanatın özellikleridir?
İnsanların ihtiyaçlarını karşılamak için el emeği ve becerisi ile yapılan ürünler zanaâtlık ürünleridir.
Padişah fermanları, menşurları, şikâyet, mühimme ve ahkâm defterleri ve devletin resmî kararları hangi tür hat çeşidiyle yazılmıştır.
Osmanlı hat sanatında aklâm-ı sittenin dışında gelişen yazılardan birisi Osmanlı Devleti’nin resmî yazısı olan divanîdir. Padişah fermanları, menşurları, şikâyet, mühimme ve ahkâm defterleri, devletin resmî kararları Dîvân-ı Hümâyun’da bu hat çeşidiyle yazılmıştır. Tuğra, Osmanlı hat sanatı formlarından biri olarak padişahın isminin yazılı olduğu kontrol damgasıdır. Rik‘a ise Bâbıâli kalemlerinde geliştirilmiş divanî karakterinde bir yazı çeşidi olup daha çok günlük hayatta, mektuplarda, resmî yazılarda kullanılmıştır.
Aşağıdakilerden hangisi fırça tarama üslûbuyla tabii çiçek desenlerine dayanan bir tezhip tarzıdır?
Âta Yolu Üslûbu, fırça tarama üslûbuyla tabii çiçek desenlerine dayanan bir tezhip tarzıdır.
Osmanlı şehirlerinde ve kasabalarında camii merkez olmak üzere birbirine bağlı yapılar topluluğuna ne denir?
Soru anlama sorusu olup,metni okumak yeterlidir.