Tolunoğlu Camii’nin Mısır bölgesine getirdiği yeni mimari anlayış aşağıdakilerden hangisidir?
Doğru Cevap: "B" Tuğla ve sivri kemer
Doğru Cevap: "B" Tuğla ve sivri kemer Soru Açıklaması
2.
Aşağıdakilerden hangisi mala ile yapılan işlere verilen addır?
Doğru Cevap: "C" Malakâri
Doğru Cevap: "C" Malakâri Soru Açıklaması
3.
Hz. Ebu Bekir zamanında cem edilen Mushaf-ı Şerifin hattatı aşağıdaki isimlerden hangisidir?
Doğru Cevap: "A" Zeyd b. Sabit
Doğru Cevap: "A" Zeyd b. Sabit Soru Açıklaması
4.
Aşağıdaki motiflerden hangisi dini eserlerde kullanılmaz?
Doğru Cevap: "E" Hayvan
Doğru Cevap: "E" Hayvan Soru Açıklaması
5.
Aşağıdakilerden hangisi Safevî döneminin bilinen ünlü minyatür sanatkârlarından biri değildir?
Doğru Cevap: "E" Şah I. Tahmasb
Doğru Cevap: "E" Şah I. Tahmasb Soru Açıklaması
6.
Aşağıdakilerden hangisi ebrunun asıl adı olan ebrî’nin anlamıdır?
Doğru Cevap: "D" Bulutumsu
Doğru Cevap: "D" Bulutumsu Soru Açıklaması
7.
Aşağıdakilerden hangisi mıklebi alt kaba bağlayan kısımdır?
Doğru Cevap: "D" Sertâb
Doğru Cevap: "D" Sertâb Soru Açıklaması
8.
Aşağıdakilerden hangisi yekpâresunun kullanıldığı yerdir?
Doğru Cevap: "A" Kenar Suyu
Doğru Cevap: "A" Kenar Suyu Soru Açıklaması
9.
Aşağıdakilerden hangisi şemse kalıbı yapımında kullanılırdı?
Doğru Cevap: "C" Manda Köselesi
Doğru Cevap: "C" Manda Köselesi Soru Açıklaması
10.
Anadolu’da, çini mozaik bezemenin görüldüğü ilk önemli eserlerden biri olan İzzeddin Keykavus I. Türbesi’nin çini ustası aşağıdakilerden hangisidir?
Doğru Cevap: "B" Marendli Ahmet
Doğru Cevap: "B" Marendli Ahmet Soru Açıklaması
11.
Klasik tarz çini yapımında, şekillendirilen çini ilk etapta kaç derecede pişirilir?
Doğru Cevap: "D" 1200-1300 °C
Doğru Cevap: "D" 1200-1300 °C Soru Açıklaması
12.
Anadolu Selçukluları döneminde çini süslemeciliğinin merkezi aşağıdakilerden hangisidir?
Doğru Cevap: "B" Konya
Doğru Cevap: "B" Konya Soru Açıklaması
13.
Türk-İslam geleneğinde bazı sanatkârlar eserlerine aşağıdaki nedenlerin hangisinden dolayı imza koymaktan kaçınmışlardır?
Doğru Cevap: "E" Bazen tevazu gösterdikleri için, bazen de eserler kolektif yapıldığı için
Doğru Cevap: "E" Bazen tevazu gösterdikleri için, bazen de eserler kolektif yapıldığı için Soru Açıklaması
14.
Türklerin ahşap sanatı ile ilişkilerini tarihin derinliklerine götüren arkeolojik kazı bulguları (Altay kurganları 1865 / Pazırık 1947-49), aşağıdaki araştırmacılardan hangisi/hangilerine aittir?
Doğru Cevap: "C" Radloff ve Rudenko
Doğru Cevap: "C" Radloff ve Rudenko Soru Açıklaması
15.
Üzerine işlenen bitkisel tezyinatın ortasında ma’kılî (hat) rozetlerin yer aldığı Konya Mevlȃnȃ Müzesinde sergilenen kapı kanatları hangi dönem ahşap işçiliğinin nadîde örnekleri arasında sayılabilir?
Doğru Cevap: "C" Beylikler
Doğru Cevap: "C" Beylikler Soru Açıklaması
16.
Çorum, Birgi, Manisa ve Bursa Ulucamiileri minberleri ile Kastamonu Kasabaköy Camii kapı kanatları aşağıdaki ortak özelliklerden hangisi ile anılır?
Doğru Cevap: "D" Hangi ustalar tarafından yapıldığı üzerlerinde kayıtlıdır.
Doğru Cevap: "D" Hangi ustalar tarafından yapıldığı üzerlerinde kayıtlıdır. Soru Açıklaması
17.
Cami iç mimarisinin tamamlayıcı unsurları arasında yer alan kapı ve pencere kanatları, mahfil şebekeleri, minberler, vaaz kürsüleri, Kur’an mahfazası ve rahle gibi teberrükȃt eşyası genel anlamda Türk sanatının hangi örneklerini oluşturur?
Doğru Cevap: "A" Ahşap
Doğru Cevap: "A" Ahşap Soru Açıklaması
18.
Eskiden İstanbul’da sabah ezanının hangi makamlarda okunması bir gelenek haline gelmiştir?
Doğru Cevap: "B" Sabâ, dilkeşhâverân
Doğru Cevap: "B" Sabâ, dilkeşhâverân Soru Açıklaması
19.
“Bir milletin ahlâkî yönüyle nasıl idare edildiğini anlamak isterseniz, o milletin musikisini inceleyiniz.” sözü aşağıdakilerden hangisine aittir?
Doğru Cevap: "A" Konfiçyus
Doğru Cevap: "A" Konfiçyus Soru Açıklaması
20.
Aşağıdaki mûsiki eserlerinden hangisi ünlü İslâm filozofu Fârâbî’ye aittir?
Doğru Cevap: "E" el-Mûsîka’l-kebîr
Doğru Cevap: "E" el-Mûsîka’l-kebîr Soru Açıklaması