Ebu Hanîfe'nin akaide dair yazdığı eser aşağıdakilerden hangisidir?
Doğru Cevap: "D" el-Fıkhu'l-Ekber
Doğru Cevap: "D" el-Fıkhu'l-Ekber Soru Açıklaması
2.
Aşağıdakilerden hangisi kelâm ilminin doğuşunu hazırlayan ilk ihtilaf sebeplerinden biri değildir?
Doğru Cevap: "A" Kur'an ve Sünnet metinlerinin toplanması
Doğru Cevap: "A" Kur'an ve Sünnet metinlerinin toplanması Soru Açıklaması
3.
Ebu Hanife'nin itikadi görüşleri ile ilgili
aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
Doğru Cevap: "E" Büyük günah işleyen münafıktır.
Doğru Cevap: "E" Büyük günah işleyen münafıktır. Soru Açıklaması
4.
Mu'tezile ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
Doğru Cevap: "B" Akla önem verirken nakli hiçe saymışlardır.
Doğru Cevap: "B" Akla önem verirken nakli hiçe saymışlardır. Soru Açıklaması
5.
Aşağıdakilerden hangisi Mâtürîdîliğin temel görüşlerinden biri değildir?
Doğru Cevap: "D" İmâmet
Doğru Cevap: "D" İmâmet Soru Açıklaması
6.
Ruh ve düşünce gibi cevherlerin aktif, dinamik ve değişmez bir prensip olan maddenin tezahürü olduğunu öne süren akım hangisidir?
Doğru Cevap: "B" Materyalizm
Doğru Cevap: "B" Materyalizm Soru Açıklaması
7.
Aşağıdakilerden hangisi Muhammed Abduh’un yeni bir kelam arayışına zemin hazırlayan eleştirilerinden biri değildir?
Doğru Cevap: "D" Toplumun ihtiyaç duyduğu konulara öncelik verilmesi
Doğru Cevap: "D" Toplumun ihtiyaç duyduğu konulara öncelik verilmesi Soru Açıklaması
8.
Modern rasyonalizme yakın bir tavır sergilemiş, Newton’un maddeyi esas alan felsefesinden etkilenmiş ve âlemin kıdemi konusunda İslâm filozoflarının görüşlerine meyletmiştir.
Yukarıda tanıtılan Yeni İlm-i Kelam âlimi aşağıdakilerden hangisidir?
Doğru Cevap: "C" Şiblî Nu’mânî
Doğru Cevap: "C" Şiblî Nu’mânî Soru Açıklaması
9.
Kelamda bir bilgi kaynağı olarak akıl ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
Doğru Cevap: "A" Mâtürîdîlere göre akıl, tikel şeyler hakkında iyi-kötü hükümlerini verebilir.
Doğru Cevap: "A" Mâtürîdîlere göre akıl, tikel şeyler hakkında iyi-kötü hükümlerini verebilir. Soru Açıklaması
10.
“Aksine ihtimal verilmeyecek şekilde anlamların birbirinden ayırt edilmesi” şeklindeki bilgi tarifinde aşağıdaki bilgi edinme yollarından hangisinin rolüne vurgu yapılmıştır?
Doğru Cevap: "D" Akıl
Doğru Cevap: "D" Akıl Soru Açıklaması
11.
Kelamda bilgi kaynağı olan haber kavramının tanımı aşağıdakilerden hangisidir?
Doğru Cevap: "C" İnsanda aktarma yoluyla hâsıl olan gerçeğe uygun bilgidir.
Doğru Cevap: "C" İnsanda aktarma yoluyla hâsıl olan gerçeğe uygun bilgidir. Soru Açıklaması
12.
Cismi cevherden ayıran temel nitelik aşağıdakilerden hangisidir?
Doğru Cevap: "E" Mürekkeb olması
Doğru Cevap: "E" Mürekkeb olması Soru Açıklaması
13.
Allah’ın selbî sıfatlarından Kıyâm bi nefsihî’nin anlamı aşağıdakilerden hangisidir?
Doğru Cevap: "B" Bir başka varlığa ihtiyaç duymaması
Doğru Cevap: "B" Bir başka varlığa ihtiyaç duymaması Soru Açıklaması
14.
Gazzâlî’nin varlık kategorisinde mürekkeb olmayan mütehayyiz varlık aşağıdakilerden hangisidir?
Doğru Cevap: "E" Cevher
Doğru Cevap: "E" Cevher Soru Açıklaması
15.
Aşağıdakilerden hangisi kelâm ilminin dönemlerinden olan Şerh ve Hâşiyecilik döneminin özelliklerinden biri değildir?
Doğru Cevap: "C" Felsefenin kelâm ilmiyle iç içe geçtiği ilk dönemdir
Doğru Cevap: "C" Felsefenin kelâm ilmiyle iç içe geçtiği ilk dönemdir Soru Açıklaması
16.
İtikadî meselelere dair ilk yazılı metinlerin kelâm eseri olarak değerlendirilmesine engel teşkil eden en önemli sebep aşağıdakilerden hangisidir?
Doğru Cevap: "B" Cedel metodunun kullanılmaması
Doğru Cevap: "B" Cedel metodunun kullanılmaması Soru Açıklaması
17.
Ebû Bekr el-Bâkıllânî’nin eserleri ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
Doğru Cevap: "E" Mâtürîdî mezhebinin sistemleşmesine önemli katkı yapmıştır.
Doğru Cevap: "E" Mâtürîdî mezhebinin sistemleşmesine önemli katkı yapmıştır. Soru Açıklaması
18.
İslâm felsefecilerini, kelâmcılardan ayıran en temel husus aşağıdakilerden hangisidir?
Doğru Cevap: "A" Südûr nazariyesini kabul etmeleri
Doğru Cevap: "A" Südûr nazariyesini kabul etmeleri Soru Açıklaması
19.
İbn Sînâ südûr nazariyesi doğrultusunda kelâmcıların kullanmış oldukları atomcu nazariyeyi reddeder.
İbn Sînâ’nın bu yaklaşımının arkasında yatan fikir aşağıdakilerden hangisidir?
Doğru Cevap: "C" Yoktan yaratmayı reddetmesi
Doğru Cevap: "C" Yoktan yaratmayı reddetmesi Soru Açıklaması
20.
Aşağıdakilerden hangisi kelama yönelik eleştirilerde bulunan Selef âlimlerinden biridir?